Βατόμουρα

τα βατόμουρα δεν είναι μόνο νόστιμα, αλλά περιέχουν και θρεπτικά στοιχεία που παρέχουν...διαβάστε περισσότερα

Σμέουρα

Τα σμέουρα έχουν αντιοξειδωτική δράση και είναι πλούσια σε βιταμίνες Ε, Α, D, C, B1, B3....διαβάστε περισσότερα

Ανάμικτα

Μελέτες αποδεικνύουν πως οι καρποί όπως τα σμέουρα και τα βατόμουρα συγκαταλέγονται...διαβάστε περισσότερα

Διατροφική αξία των καρπών


Η γεύση τους είναι ιδιαίτερη και δυνατή, αφήνοντας μία γλυκόξινη αίσθηση ενώ έχουν πολύ υψηλή διατροφική αξία. Αποτελούν εξαιρετική πηγή φυτοχημικών όπως οι ανθοκυανίνες, οι φαινόλες, οι τανίνες και οι λιγνάνες, ενώ η συγκέντρωσή τους σε ελλαγικό οξύ και πελαργονιδίνη είναι αρκετά αυξημένη. Οι μεγάλες ποσότητες των παραπάνω φυτοχημικών προσδίδουν στα σμέουρα ιδιαίτερα υψηλή αντιοξειδωτική αξία, η οποία σύμφωνα με τις καταχωρήσεις του USDA ανέρχονται στις 5,065 μονάδες ORAC ανά 100γρ. Αντίθετα, η θερμιδική τους αξία είναι χαμηλή αποδίδοντας μόνο 52 θερμίδες στα 100γρ ενώ αποτελούν εξαιρετική πηγή φυτικών ινών καλύπτοντας περίπου το 16% της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας σε φυτικές ίνες. Επιπλέον, είναι πλούσια σε μαγγάνιο, βιταμίνες C και Κ, φυλλικό οξύ, μαγνήσιο, κάλιο και χαλκό.

Λόγω της υψηλής θρεπτικής τους αξίας, τα σμέουρα και τα βατόμουρα φέρεται να έχουν πολλαπλά οφέλη για την υγεία.

  Αντιοξειδωτικά και αντιφλεγμονώδη οφέλη

  Αντικαρκινικές ιδιότητες

  Σάκχαρο και παχυσαρκία (Raspberrie Ketones)

Τα περισσότερο ενδιαφέροντα νέα πεδία έρευνας για τα σμέουρα αφορούν τη διαχείριση της παχυσαρκίας και του διαβήτη τύπου 2.

Στην περίπτωση της παχυσαρκίας ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί σε δύο διαφορετικές ενώσεις των σμέουρων, τις κετόνες σμέουρου (Raspberrie Ketones) ή βατόμουρου και του φλαβονοειδούς τιλιροσίνη.

Αξίζει λοιπόν να προσθέσει κανείς στη διατροφή του τα φρούτα του δάσους τόσο για την καταπληκτική τους γεύση όσο και για τα πολλαπλά οφέλη που επιφέρουν στην υγεία!